L’EDUCACIÓ EN EL SEGLE XXI
Partint de la base , tal i com explica Dolors
Reig en el vídeo , que Internet i en general les noves tecnologies són com una biblioteca universal plena de
recursos, explicaré els elements essencials per
a dur-los a terme de la millor manera possible.
El professorat
ha de potenciar l’ús d’aquestes noves tecnologies, però sempre a través
dels valors, i amb eines positives, no negatives.
L’alfabetització multimèdia
cada dia té més recursos
tecnològics , els quals s’han d’integrar
a l’aula per a enriquir diferents maneres d’expressió en l’educació.
Fer d’aquesta alfabetització multimèdia , un
recurs per a l’explicació , per exemple , d’un temari, dóna lloc a afavorir la empatia
i la creativitat , i també facilita l’explicació del mestre fent que es
comprengui molt millor.
La intel·ligència cada vegada va en augment ,
és important treballar per organitzar la intel·ligència col·lectiva , ja que no
només som intel·ligents a nivell personal sinó també a nivell social. Convertir
el professor en organitzador d’aquesta intel·ligència , és potenciar una educació on la prioritat
sigui formar ciutadans preparats per a
canviar el món.
Analitzar
les dades de l’entorn amb possibilitat d’aprendre d’elles i poder-hi investigar potencia un aprenentatge més
significatiu.Això dóna lloc a que l’alumne al mateix temps d’aprendre estar
actuant per canviar la societat.
Les metodologies i eines són la base
estructural que el professor dóna a l’alumne.Tot i que sabem que s’aprèn millor mitjançant la execució, la base estructural és un eix que no podem passar
per alt.
La cura de continguts per part del professor és
un altre element important , i explica que tot i que el professor no sàpiga
tant com vol, el més important és que tingui un bona guia, per saber el que
realment és útil perquè l’alumne sigui
un bon ciutadà i competitiu al mateix temps.
Aprendre a aprendre és essencial perquè fa ser conscient
a l’estudiant, i els facilita recursos per aprendre de manera més eficient i
efectiva durant tota la vida.
I per últim , la innovació i el canvi ,
potencien aprendre de manera més activa,és a dir, passar de l’educació a l’aprenentatge
, o dit d’una altra manera, passar d’una
educació de no saber com era el món a una altra que ens permet canviar-lo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario